Achtergrond
Als marktleider levert Northumbrian Water Group zowel water- als rioleringsdiensten aan 2,7 miljoen klanten in het noordoosten van Engeland, onder de noemer van Northumbrian Water. Het bedrijf voorziet ook 1,8 miljoen klanten in het zuidoosten van Engeland van waterdiensten, onder de noemer van Essex en Suffolk Water.
Northumbrian Water is door het Ethisphere Institute uitgeroepen tot 's werelds meest ethische waterbedrijf en zet zich in voor duurzaamheid. Als grote energieafnemer is groen, duurzaam energieverbruik een essentieel aspect van de visie van Northumbrian Water: de ambitie is om nationale marktleider te worden in het leveren van uitstekende, duurzame water- en afvaldiensten, tegen een eerlijke prijs.
De uitdaging
Northumbrian Water heeft al een ambitieuze strategie voor duurzame en hernieuwbare energie. Met zonne-energie, waterenergie, gas-to-grid en geavanceerde energieopwekking door middel van anaërobe vergisting op locatie voldoet het bedrijf al deels aan de eigen energiebehoefte. Om aan de extra energiebehoeften te voldoen, werkte het bedrijf al samen met Ørsted om hun Britse vestigingen 100% hernieuwbare elektriciteit te leveren.
Om de doelstellingen en ambities voor de komende 25 jaar te behalen, was echter een innovatieve langetermijnaanpak nodig om de efficiëntie te verhogen, de kosten te beheersen en waarde te leveren aan de klanten van Northumbrian Water.
“
Deze zakelijke PPA is niet alleen een primeur in het VK, maar sluit ook perfect aan bij onze duurzaamheidsdoelstellingen. De langdurige stabiliteit is fantastisch voor ons en is daarnaast geweldig nieuws voor onze klanten en belanghebbenden, omdat het de operationele kosten verlaagt zonder onze resultaten in gevaar te brengen.
Graham Southall
Graham Southhall
Group Commercial Director, Northumbrian Water Ltd.